Mel Bochner: Son Dönem Resimleri // 10 Mayıs – 16 Haziran 2012 // Mel Bochner // Egeran Galeri



Mel Bochner: Son Dönem Resimleri
Mel Bochner
Galeri Egeran
10 Mayıs – 16 Haziran 2012
Basın Bülteni


Egeran Galeri, İstanbul’un Karaköy semtinde 10 Mayıs 2012 tarihinde, Mel Bochner’in metin ve imge arasındaki etkileşimi araştırdığı Thesaurus Resimleri serisi üzerine temellenen önemli ve yeni bir eser grubunun dünya prömiyeri ile kapılarını sanatseverlere açıyor.
Kavramsal sanatın kuruluşunda ve geliştirilmesinde rol alan Bochner’ın eserleri, İstanbul’da ilk kez sergileniyor. Bu sergi aynı zamanda sanatçının metin ve imge arasındaki etkileşimi araştırdığı Thesaurus Resimleri serisi üzerine temellenen, önemli ve yeni bir eser grubunun da dünya prömiyeri oluyor.
Bochner, ilk Thesaurus Portreleri’ni 1960’larda oluşturdu. Bu eserlerde, Roget’s Thesaurus’u kaynak alarak Sol LeWitt ve Eva Hesse gibi sanatçı arkadaşlarını resimledi. Bu sanat eserlerinde kullanılan betimleyici kelimeler, aynı zamanda paylaşılmakta olan özel bir dili de hissettirmekteydi. Bochner, Thesaurus Portreleri serisinde düşünme, görme ve dilin saydam olmayışı arasındaki ilişkiyi araştırdı.
Otuz yıl sonra Bochner, Roget’s Thesaurus’un yeni baskısıyla karşılaştığında güncellenmiş konuşma dilinin yanı sıra müstehcen bir dilin de kitaba eklendiğini fark etti. Bochner’ın bu kültürel değişikliğe gösterdiği ilgi, bir tuval boyunca virgülle ayrılan eş anlamlı kelimeleri sıraladığı yeni bir eser grubunun doğuşuna sebep oldu. Bu eserlerde kelimeler tuvalin altına doğru “kabalaşıyor, komikleşiyor, daha fizikselleşiyor”du (Mel Bochner ve Mark Godfrey, Frieze, 87. Sayı, Kasım-Aralık 2004 )
Portrelere yer verilmeyen bu seride, Bochner dil politikaları ve onun içinde saklı ideolojileri incelemekteydi.
Mel Bochner: Son Dönem Resimleri’nde, New York’ta yer alan Two Palms Press işbirliğiyle üretilmiş on yeni eser sergileniyor. Sanatçı, hidrolik baskı makinası kullanarak boyayı beyaz bir kadife zeminin üzerine uyguluyor. Böylece rastgele boya yıkamalarının yanı sıra belirli harflerin biçimi de belirginleşiyor. Bochner bu resimlerinde rengin algımızdaki etkileriyle oynuyor. Kelimeler ve harflerin rengarenk olması, bazı harflerin arka planın içine çekilişi ya da arka planın renginde kaybolması okumayı güçleştiriyor. Gözümüz tabloda gezinirken, zihnimiz kelimelerin anlamından uzaklaşıyor ve metni bir nesne gibi izlemeye başlıyor. Bakma deneyimini taklit eden ve “dilin dejenerasyonuna, resmi ve doğru olandan kaba ve müstehcen olana dikkat çeken” (Ibid.) bir kaos hissi Bochner’ın kompozisyonlarında hüküm sürüyor.
Sanatçı konuşması 10 Mayıs Perşembe, 18:30-19:00 arasında gerçekleşecek, konuşmayı sergi açılışı izleyecek.
Sergi 16 Haziran 2012 tarihine kadar Egeran Galeri’de izlenebilir.
Egeran Galeri Salı’dan Cumartesi’ye 11:00-18:00 saatleri arasında açık.
Egeran Galeri
Adres: Kemankeş Mahallesi Tophane İskele Caddesi No: 12A Beyoğlu 34425 İstanbul, Türkiye
Tel: +90 532 281 89 94
Mail: info@egeran.com

Mel Bochner
Mel Bochner, 1940’ta Pittsburgh’ta doğdu ve 1964’te New York’a taşındı. Eserleri Museum of Modern Art (MoMA), New York; National Gallery of Art, Washington DC; Art Institute of Chicago, Chicago; Los Angeles County Museum of Art (LACMA), Los Angeles; Tate, Londra ve Centre Pompidou, Paris’in de içinde olduğu birçok müzenin koleksiyonunda yer alıyor. 2006’da Art Institute of Chicago, Chicago’daki “Mel Bochner—Language 1966–2006” ve 2011’de National Gallery of Art, Washington’da yapılan “In the Tower: Mel Bochner” son dönemdeki kişisel sergileri arasında. 2012-13’te Whitechapel Galeri, Londra Bochner’ın işlerinden oluşan önemli bir retrospektif düzenleyecek, bu sergi daha sonra Museù Serralves, Porto ve Haus der Kunst, Münih’te de gösterilecek.
Egeran Galeri
Egeran Galeri, Ocak 2012’de Suzanne Egeran tarafından kuruldu. Galeri programı farklı kuşaklardan (genç, kariyerinin ortasında ve tanınmış), sanat pratikleri kavramsal sanattan beslenen uluslararası ve Türk sanatçılardan oluşuyor.

Egeran Galeri sanatçıları temsil etmenin yanı sıra, özel sanatçı projeleri de gerçekleştiriyor.
Egeran Galeri’nin temsil ettiği sanatçılar arasında Diana Al-Hadid, Mel Bochner, Tamar Halpern, İlhan Koman Vakfı, Iván Navarro, Charles Sandison ve Nasan Tur bulunuyor.

Egeran Galeri İstanbul’un Karaköy semtinde yer alıyor. Deniz kenarında çarpıcı bir yerde bulunan galeri 200 metrekare sergi alanının yanı sıra, bir de La Petite Maison’un (Londra, New York, Dubai) dünyaca ünlü şefi Izu Ani ve Burcu Eralp’ın menüsünü hazırladığı bir kafeden oluşuyor. Galerinin ve kafenin mimari tasarımı ŞANAL Mimarlık, İstanbul tarafından yapılırken, grafik kimliğini de New York’tan Project Projects hazırlıyor.



Suzanne Egeran
Daha evvel dünyaca tanınmış müzelerde ve galerilerde çalışmış Suzanne Egeran, bu alanda 15 yılın üzerinde bir deneyime sahip. Egeran, aralarında White Cube, Lehmann Maupin ve Max Hetzler Galeri’nin bulunduğu Londra, New York ve Berlin’deki prestijli galerilerde üst düzeyde satış pozisyonlarında çalıştı. Galeri deneyiminden önce, New York’taki New Museum ve Museum of Modern Art’ın (MoMA) geliştirme bölümlerinde görev aldı.

Suzanne Egeran, Mayıs 2011’de açılan Galeri Manâ, İstanbul’un kurucuları arasında yer aldı ve bu işbirliği dört sergiyle sonuçlandı (Lewis Baltz, Douglas Gordon, Nasan Tur ve grup sergisi Nereden Nereye/From Where To Where). Daha öncesinde de kişiler ve kurumlar için çağdaş sanat danışmanlığı hizmeti veren Egeran Sanat Danışmanlığı’nı Londra’dan yürütmekteydi. Bu süreçte, 2009 İstanbul Bienali’nin paralel etkinliklerinden IN THE BETWEEN ve İstanbul’da bulunan Borusan Koleksiyonu’ndaki eserlerden bir seçki sunan COSMIC LATTE adlı iki büyük serginin bağımsız olarak küratörlüğünü yaptı.









Mel Bochner
Mel Bochner: Recent Paintings
10 May to 16 June 2012



10 May 2012
Artist Talk: 18:30 to 19:00
Opening Reception: 19:00 to 21:00


For its inaugural exhibition, Egeran Galeri is delighted to present new paintings by Mel Bochner. An internationally recognized founder and innovator of conceptual art, Bochner will be showing in Istanbul for the first time. This exhibition is the world premiere of an important new body of work that builds on his Thesaurus paintings, an ongoing series that examines the interplay of text and image.




Bochner created his first Thesaurus Portraits in the 1960s. Using Roget’s Thesaurus as a source book, he described his artist friends such as Sol LeWitt and Eva Hesse. The descriptive words also applied to their artwork and hinted at a shared private language. With this series the artist investigated the relationship between thinking and seeing and the opacity of language.




Three decades later Bochner came across a new edition of Roget’s Thesaurus and discovered that along with an updated vernacular it now included outright obscenity. Bochner’s interest in this cultural shift gave rise to a new body of work in which he lists synonyms across a canvas, separated by commas. Toward the bottom of the canvas the words get “ruder, funnier, more bodily.” 1



While no longer specific portraits, this  series examines the politics of language and its hidden ideologies.
Mel Bochner: Recent Paintings features ten new works that were created in collaboration with Two Palms Press in New York. Using a hydraulic press the artist applies paint on a white velvet ground so that there is clarity of form in the precise letters alongside random washes of color. Here Bochner plays with the effects of color on our perception. Words and letters are multicolored so that reading them becomes difficult as they recede or pop off the colored ground. As our eye wanders, our mind moves away from the meaning of the words and begins to approach the text as an object. A sense of chaos reigns in Bochner’s compositions which mimic the experience of looking and call attention to “the devolution of language, from the formal and proper to the vulgar and nasty.”2
Mel Bochner was born in 1940 in Pittsburgh and moved to New York in 1964. His works are included in many public collections including The Museum of Modern Art, New York; National Gallery of Art, 
Washington DC; Art Institute of Chicago, Chicago; Los Angeles County Museum of Art (LACMA), Los 
Angeles; Tate, London and Centre Pompidou, Paris. Recent solo exhibitions include Art Institute of Chicago, Chicago (2006), “In the Tower: Mel Bochner” National Gallery of Art, Washington (2011) and in 2012-13 a major retrospective of Bochner’s work organized by Whitechapel Gallery (London) travels to the Museù Serralves, Porto, and the Haus der Kunst, Munich.
An artist talk will be held on Thursday, 10 May from 18:30 to 19:00, followed by the opening reception.
Gallery hours are Tuesday to Saturday from 11am to 6pm. For further information please
contact Melis Terzioglu info@egeran.com